HTML

Amire szükségünk van

- Méz, instant kávé

- Homokzsák a szigetelt sátor rögzítésére nagy szélben                               
- Szőnyegek, szigetelők, amiken kint állni lehet
- ÉJJELI ŐRZÉS
- 95-ös benzin , üres kannánk van
- Meleg tea és szűrt leves (címkézzétek a termoszt, hogy tudjuk, mi van benne!)
- Gyümölcslevet és vizet most NE HOZZATOK, van bőven!
- Kérjük, hogy az otthagyott üres termoszokat vigyék el a tulajdonosok, nagyon sok van már! Megtöltve újra vissza lehet hozni.

- Kéztörlő kendő

Számlaszám

A tábor fenntartásához elfogadunk adományokat. A befolyt összeget a gázpalackok cseréjére, az aggregátorok működéséhez szükséges benzinre, a wc tisztítására, az aggregátorok és a lakókocsik karbantartására fordítjuk.

Számlaszám: 10918001-00000101-48460002 (UniCredit Bank)

Számlatulajdonos: Televíziósok és Filmkészítők Független Szakszervezete

A közleménybe kérjük írni: Éhségsztrájkoló demonstráció

Köszönjük a támogatást!

Friss topikok

  • Nagy Zltán (törölt): Hahó! Most ugyen beleírok?......na mindegy. Hurrá, már nem kelléhségsztrájkolni. De még mindig gba... (2012.02.03. 18:05) 12.nap
  • gt_: Tiszteletreméltó. Az olaszok szeretnek demonstrálni és igazuk is van. (2012.01.12. 03:55) Rómában ülősztrájkolnak a magyarokért
  • TrueY: @ehsegsztrajkolo: Persze, nyilvánvaló! Alapvetően az a gond, hogy az emberek többsége (a kormány é... (2012.01.09. 12:06) 20.nap
  • Néhay: Felhívom mindazok figyelmét, akik rokoknszenvvel figyelik a sajtószabadságért demonstrálókat: ma d... (2012.01.07. 16:13) Szimpátia-dobolás az éhségsztrájkolók mellett
  • bolemann: Tartsatok ki, most ti vagytok a demokrácia szigete. (2012.01.07. 12:59) 11. nap

2011.12.29. 15:26 ehsegsztrajk

A probléma

Ez a blog azért jött létre, mert Nagy Navarro Balázs, a Televíziósok és Filmkészítők Független Szakszervezetének alelnöke az MTV székháza előtt tartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy mint 20 éve közszolgálati tévében dolgozó újságíró felháborítónak tartja a kitakarásos esetet, ezért amennyiben nem történik meg a Lomnici ügy valódi felelőseinek megnevezése és felelősségre vonása, szombaton 14 órától az MTV épülete előtt határozatlan ideig éhségsztrájkba kezd.

Nem történt semmilyen vizsgálat, már azelőtt megtalálták a bűnbakokat, hogy az érintetteket meghallgatták volna. Három ember kapott ez ügyben figyelmeztetést: az egyik vágó, a riporter, és a Duna televízió aznapi műsorának felelős szerkesztője. Mindhármukkal csak azután beszélgettek el, hogy az MTVA kiadta a vizsgálat lezárásáról szóló közleményt. Az ügyre jellemző, hogy nem az a vágó kapott írásbeli figyelmeztetést, aki végül a riportban kitakarta az egykori főbírót, hiszen a beérkező kazettákat más berendezésen vágják, és máshol kerülnek rá az utólagos grafikai elemek.A figyelmeztetést kapó munkatársakkal való szolidaritás jeléül az MTVA több vágója és riportere ezentúl nem engedélyezte, hogy a neve készítőként megjelenjen az elkészült hírriportokban.
 A Televíziósok és Filmkészítők Független Szakszervezete felhívta az NMHH figyelmét az ügyre, sőt arra kérte a médiahatóságot, hogy vizsgálja ki, hogy a közmédia miért nem számol be a szakszervezetek és a közmédia dolgozóinak sajtótájékoztatóiról. Közben bizonyítást nyert, hogy Hegedűs István, az MTI Hírcentrum Duna televíziós műsoraiért felelős vezérigazgató helyettese adta ki azt az utasítást, hogy Lomnici nem szerepelhet az elkészülő anyagban. Azonban sem Hegedűst, sem az MTV hírműsoraiért felelős Papp Dánielt, sem Élő Gábort, az MTI Hírcentrum vezetőjét sem hallgatták meg a vizsgálat során.
Az MTVA közleményében az állt, hogy az alap teljes körű kivizsgálást végzett, és az egykori főbírót kitakaró riport elkészítésében érintettek elismerték felelősségüket, amiért vezérigazgatói figyelmeztetést kaptak.
 
A vágó, a szerkesztő-riporter és az aznapi Híradó egyik felelős szerkesztőjét csak az általános munkakészítési fázisokról hallgatták meg, és az állítólagos vizsgálat lezárását követően egy jó darabig nem kapták meg a figyelmeztetésről szóló levelüket.
 
 "Az ügyet lezáró" MTVA-nyilatkozat után viszont újabb vizsgálat kezdődött az MTVA-ban, ezúttal jóval komolyabb - Böröcz István vezérigazgató kabinetvezetője is ott volt - , itt már a konkrét esetről is szó esett, és jegyzőkönyvet is felvettek az ügyben.
Az ügynek azonban további furcsasága, hogy mindkét meghallgatáson a vizsgálatot végzők - így a jogi és a HR osztály képviselője - között ott ült az MTV Híradójának egyik felelős szerkesztője, miközben ez egyértelműen összeférhetetlen azzal, hogy éppen egy híradós anyag a vizsgálat tárgya. 
 
Az éhségsztrájk erre, és sok hasonló problémára szeretné felhívni a közvélemény, és a szakma figyelmét. Elfogadhatatlan számunkra az, hogy súlyos adótízmilliárdokat költenek egy manipulatív, félretájékoztató és az adózó állampolgárokat teljesen félrevezető közmédia fenntartására.
 
--------------------------------------------------------------------------------------
En francais

Ce site blog a été créé parce que Balázs Nagy Navarro, le Vice-Président du Syndicat Indépendant des Travailleurs de la Télévision et de la Cinématrographie, lors d’une conférence de presse qu’il a tenue devant le siège de MTV le 09. décembre 2011.  annoncait que depuis plus de vingt ans de travail à la télévision publique comme journaliste trouve révoltant le cas de „masquage d’image” de Lomnici dans le journal télévisé et si les coupables ne sont pas désignés et condamnés, il commencera samedi à partir de 14 heures la grève de la faim pour un délai indéterminé. 
Aucune enquéte n’a eté menée, mais déja ils ont trouvé les boucs émissaires sans avoir procédé à l’interogatoire de ces derniers. Trois personnes ont recu des avertissements écrits: un monteur, un reporter et le responsable de la rédaction du jour de Duna Télévision. Avec ces trois personnes la Direction de la MTVA n’a parlé qu’après avoir publié le communiqué final sur l’enquête. En connaissance des causes finalement ce n’est pas le monteur  ayant reçu l’avertissement écrit qui avait masqué l’ex magistrat, puisque le montage est fait sur un autre équipement et à la fin les graphiques sont montés ailleurs par une autre équipe. Par solidarité avec les personnes qui ont reçu les avertissements plusieurs monteurs et reporteurs de la MTVA n’ont plus accepté de signer les émissions comme rédacteurs.
Le Syndicat Indépendant des Travailleurs de la Télévision et de la Cinématrographie a lancé un avertissement à l’Authorité Nationale de Média et de l’Information (NMHH) sur ce fait, et au même moment le Syndicat a demandé qu’une enquête soit ouverte sur le fait que la télévision publique ne donne aucune information sur les conférences de presse syndicales et journalistiques.  Entre temps il s’avère que c’est István Hegedűs, Directeur- Adjoint de la Direction de l’Information MTI, le Responsable des émissions de la télévison Duna qui avait ordonné que l’image de Lomnici n’apparaisse pas dans l’emission. Dans l’enquête demandée par le syndicat ni HEGEDŰS, ni Dániel PAPP qui est responsable des informations à MTV, ni Gábor ÉLŐ, PDG à la Direction de l’Information MTI n’ont jamais été convoqués ni entendus.
Par conséquent dans sa réponse au syndicat la MTVA a lancé un communiqué précisant que la MTVA (médias de service de soutien et de fonds de gestion d'actifs-Fonds) avait ouvert une enquête génerale et a trouvé que les personnes touchées ont reconnu leurs fautes et ont reçu chacun un avertissement écrit de la direction générale.
Dans cette enquête le monteur, le reporter et le rédacteur en chef du journal de ce jour ont été entendus uniquement sur la phase de préparation des émissions du jour, et après la clôture de la soit disante enquête n’ont pas reçu l’avertissement que beaucoup plus tard.
Après avoir clôturé la précédente enquête de la Fonds, MTVA une autre enquête, beaucoup plus sérieuse a été lancée par le même organisme le vendredi 09. décembre 2011.à 10 heures où le chef de cabinet du Directeur Général István Böröcz était présent; dans cette enquête ils ont parlé des cas concrets et un procès verbal a été établi à cette occasion.
Ce qui est drôle dans cette affaire, c’est la présence parmi les deux examinateurs (le représentant juridique et le chef du personnel) d’un des rédacteurs en chef du Journal télévisé MTV pendant les deux procédures. Cela est incompatible en raison du caractère du sujet de  l’examen qui concernait son journal.
 
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: éhségsztrájk


A bejegyzés trackback címe:

http://ehsegsztrajk.blog.hu/api/trackback/id/tr173504436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.